De vereniging

Onze vereniging is op 11 juli 1963 opgericht in IJlst en is sindsdien actief met zomertraining, wintertraining en ijstraining voor schaatsliefhebbers.

Onze club is nu gevestigd te Balk en onze leden komen uit de ruime omtrek, uit de gemeenten De Fryske Marren en Súdwest-Fryslân.

De ijstrainingen worden verzorgd op het magische ijs van THIALF in Heerenveen.
De conditietrainingen worden in de zomer gehouden in de bossen bij Oudemirdum en in de winter in het bos van Wyckel. Naast de conditietrainingen wordt er ook geskeelerd op de skeelerbaan in St. Nicolaasga. Voor schaatsliefhebbers van alle leeftijden kan STC “DE PREAMKESKOUWERS” het verschil maken.

Bent u nieuwsgierig naar onze activiteiten, kijk rustig rond op de verschillende pagina’s van deze website. Wilt u meer weten of wordt er iets gemist? Neem alstublieft contact met ons op.
 ———————————————————————————————————————————–